pro reklamaci zboží zakoupeného prostřednictvím E-shopu www.ivanette.cz, jehož reklamace je odůvodněná a řádně uplatněna v záruční době.
Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek Prodávajícího vůči spotřebitelům (dále jen „Kupující“) a upravuje rozsah, podmínky a způsob uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“) v souvislosti s kupními smlouvami uzavřenými mezi Kupujícím a Prodávajícím, v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Prodávajícím je fyzická osoba Bc. Ivana Janská, IČO: 49662660 se sídlem Topasová 856/3, 153 00 Praha – Radotín (dále jen „Prodávající“), kontaktní email: objednavky@ivanette.cz, kontaktní tel. je 604 652 679.
Kupujícím je svéprávná fyzická osoba nebo právnická osoba, která s prodávajícím uzavře smlouvu pro své soukromé, nepodnikatelské účely.
Kupující je povinen seznámit se s Všeobecnými obchodními podmínkami a Reklamačním řádem ještě před objednáním zboží nebo služby.
Uzavřením smlouvy a převzetím zboží od Prodávajícího Kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
Podmínky uplatnění reklamace
Kupující je povinen při převzetí zkontrolovat zásilku, není-li viditelně poškozena nebo poničena. V takovém případě Kupující zásilku nepřevezme a společně s doručovatelkou zásilku prohlédne, zda je kompletní a v neporušeném originálním obalu. Doručovatelka je povinna na žádost Kupujícího sepsat protokol o poškozené zásilce. Tento doklad slouží pro uplatnění reklamace z poškození u příslušné pobočky České pošty do 24 h od převzetí.
Zjistí-li Kupující rozdíl mezi fakturou a skutečně dodaným zbožím, nebo pokud daňový doklad dosud neobdržel, je povinen obratem informovat internetový obchod Ivanette. V případě, že Kupující takto neučiní, nemusí být pozdější případná reklamace uznána.
Kupující je povinen předat zboží do reklamačního řízení kompletní, v originálním obalu.
Kupující zašle reklamované zboží Prodávajícímu včetně všech jeho součástí s řádně vyplněným Reklamačním protokolem, ke stažení níže nebo v odkazu Vše o nákupu. Rovněž kupující přiloží k Reklamačnímu protokolu fakturu či jiným věrohodným způsobem prokáže zakoupení zboží u Prodávajícího. V případě, že Kupující k reklamaci nepřiloží reklamační protokol nebo jej řádně nevyplní, je Prodávající oprávněn reklamaci bez dalšího odmítnout.
Kupující je povinen při uplatnění reklamace předat zboží čisté, v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami. Pokud Zboží není předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami (zejména vyhláška č. 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem), je Prodávající oprávněn reklamaci odmítnout.
Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující odesláním reklamovaného zboží na adresu sídla Prodávajícího:
Bc. Ivana Janská
Topasová 856/3
153 00 Praha – Radotín
Kupující je povinen reklamované zboží zabalit do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu, který vyhovuje nárokům přepravy tak, aby v průběhu přepravy nešlo k jeho poškození (např. bublinková obálka označena v levém horním rohu zpáteční adresou kupujícího, zaslaná doporučeně na adresu sídla prodávajícího). Náklady na dopravu reklamace do sídla Prodávajícího nese Kupující, stejně tak riziko a odpovědnost za poškození zásilky dopravou.
Vadu je třeba oznámit Prodávajícímu neprodleně poté, co byla zjištěna. V opačném případě může dojít k zamítnutí reklamace.
Za vadu zboží se nepovažuje jeho běžné opotřebení.
Právo z vadného plnění nenáleží Kupujícímu v případě, že Kupující vadu sám způsobil.
Přijetí reklamace Prodávající Kupujícímu potvrdí.
Vyřízení reklamace
Prodávající reklamaci vyřídí nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě.
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
Do záruční opravy nebude přijato zboží:
poškozené živly (voda, oheň, blesk či jiný elektrický výboj apod.),
s prošlou záruční lhůtou v den předložení (doručení) zboží k reklamaci,
mechanicky poškozené,
bez doložení stanovených dokladů (reklamační protokol, faktura),
poškozené nesprávným použitím nebo skladováním včetně zboží poškozeného neodborným zásahem.
Způsoby vyřízení reklamace:
Lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Pokud se vada týká pouze součásti věci, může Kupující požadovat jen výměnu součásti. Právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.
V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží, na přiměřenou slevu z kupní ceny anebo má právo od kupní smlouvy odstoupit.
Kupující má právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny, pokud Prodávající neodstraní vadu v zákonem stanovené lhůtě nebo pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.
Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, nesprávným skladováním, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození Kupujícím či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.
Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující o vadě před převzetím zboží věděl, nebo pokud vadu sám způsobil. Kupující nemá právo od kupní smlouvy odstoupit, ani požadovat dodání nového zboží, pokud nemůže zboží vrátit v tom stavu, v jakém ho obdržel.
Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
Záruční lhůta
Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí zboží. To neplatí:
u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro níž byla nižší cena ujednána
na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo
vyplývá-li to z povahy věci.
Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na zboží, u kterého byla reklamace uplatněna po uplynutí stanovené záruční doby.
Závěrečná ustanovení
Po skončení reklamačního řízení Prodávající potvrdí Kupujícímu do kopie Reklamačního protokolu datum a způsob vyřízení reklamace, případně potvrdí opravu.
V případě, že byla reklamace Prodávajícím posouzena jako neoprávněná, má Kupující právo na vydání písemného odůvodnění zamítnutí reklamace.
Prodávající neodpovídá za újmu na zdraví osob, případně újmu na majetku a zboží, které budou zapříčiněné používáním v rozporu s návodem ke zboží, neodborným zacházením, či zneužitím zboží, popřípadě nedbalostí.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1.4.2020
Reklamační řád
pro reklamaci zboží zakoupeného prostřednictvím E-shopu www.ivanette.cz, jehož reklamace je odůvodněná a řádně uplatněna v záruční době.
Bc. Ivana Janská
Topasová 856/3
153 00 Praha – Radotín
Kupující je povinen reklamované zboží zabalit do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu, který vyhovuje nárokům přepravy tak, aby v průběhu přepravy nešlo k jeho poškození (např. bublinková obálka označena v levém horním rohu zpáteční adresou kupujícího, zaslaná doporučeně na adresu sídla prodávajícího). Náklady na dopravu reklamace do sídla Prodávajícího nese Kupující, stejně tak riziko a odpovědnost za poškození zásilky dopravou.
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1.4.2020
Ke stažení:
Reklamační protokol